Firma Novo Nordisk A/S jest prawnie zobowiązana do gromadzenia reklamacji oraz informacji dotyczących bezpieczeństwa odnoszących się do naszych produktów i jednoczesnej ochrony Państwa danych osobowych. W niniejszej Instrukcji znajdą Państwo informacje na temat sposobu przetwarzania (to jest gromadzenia, wykorzystywania, przechowywania i udostępniania) Państwa danych osobowych. Będą one przetwarzane zgodnie z niniejszą Instrukcją oraz obowiązującymi przepisami prawa.
Wszelkie informacje dotyczące bezpieczeństwa stosowania naszych produktów są gromadzone w bazie danych Novo Nordisk. Dane te są w sposób regularny poddawane analizie w celu ustalenia czy dotyczą nowych informacji, które wymagałyby przekazania odnośnym władzom, lekarzom i pacjentom. Celem tych działań jest zapewnienie bezpieczeństwa pacjentów stosujących nasze produkty.
1. KIM JESTEŚMY?
Państwa dane osobowe przetwarzane są przez:
Novo Nordisk Pharma Sp. z o.o.
ul. Krakowiaków 46
02-255 Warszawa
e-mail: informacja@novonordisk.com
tel. + 48 22 444 4900
W przypadku pytań lub
wątpliwości dotyczących sposobu przetwarzania Państwa danych
osobowych prosimy o kontakt w biurem Novo Nordisk Pharma Sp. z o.o.
lub Inspektorem Danych Osobowych Novo Nordisk, za pośrednictwem
poczty elektronicznej: ODOinfo@novonordisk.com
.
2. W JAKI SPOSÓB GROMADZIMY DANE OSOBOWE?
Państwa dane osobowe pochodzą z następujących źródeł:
· Bezpośrednio od osób zgłaszających (za pośrednictwem kierowanych do nas e-maili, zgłoszeń telefonicznych, listów itp.)
· Od pracowników służby zdrowia: lekarzy, farmaceutów, pielęgniarek
· Z ogólnie dostępnych publikacji, stron internetowych lub mediów społecznościowych
3. DLACZEGO PRZETWARZAMY DANE OSOBOWE?
Państwa dane osobowe przetwarzane są w następujących celach:
· Przeprowadzanie oceny naukowej informacji zawartych w zgłoszeniach reklamacji lub działań niepożądanych, które potencjalnie mogą mieć związek z produktami leczniczymi Novo Nordisk
· Wprowadzanie działań niepożądanych do globalnej bazy zawierającej dane dotyczące bezpieczeństwa; dane te są w sposób regularny analizowane w celu identyfikacji trendów
· Przeprowadzanie oceny trendów towarzyszących reklamacjom oraz działaniom niepożądanym
4. JAKIE DANE OSOBOWE PRZETWARZAMY?
W związku z realizacją celów wymienionych w p. 3 przetwarzane są następujące rodzaje danych osobowych:
· Dane kontaktowe (imię i nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail)
· Informacje na temat Państwa stanu zdrowia oraz stosowania produktów leczniczych i wyrobów medycznych
5. CO JEST PODSTAWĄ DO
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH?
Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. Państwa dane osobowe wymienione w p. 4 są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa:
· Przetwarzanie jest konieczne dla spełnienia ciążącego na nas obowiązku prawnego w zakresie monitorowania bezpieczeństwa stosowania naszych produktów
6. KOMU UDOSTĘPNIAMY DANE OSOBOWE?
Państwa dane osobowe mogą być udostępniane:
· Odnośnym organom władzy
· Innym podmiotom Novo Nordisk (np. filiom Novo Nordisk w innych państwach)
· Firmom partnerskim, dostarczających różnorodnych usług (np. partnerzy w ramach licencji/koncesji, konsultanci, dostawcy usług informatycznych)
7. CZY DANE OSOBOWE SĄ PRZEKAZYWANE POZA UE/EOG?
W celach wymienionych w p. 3 Państwa dane osobowe mogą być przekazywane do następujących państw nienależących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG):
· Do wszystkich państw nienależących do EOG, w których firma Novo Nordisk jest fizycznie obecna
W przypadku przekazywania
danych stosowane są odpowiednie zabezpieczenia, wymagane przepisami
prawa, w celu ochrony Państwa danych osobowych:
· Przekazanie danych odbywa się do podmiotu Novo Nordisk
objętego Wiążącymi Regułami Korporacyjnymi firmy Novo Nordisk,
dostępnymi na stronie: https://www.novonordisk.com/about-novo-nordisk/corporate-governance/personal-data-protection.html.
8. JAK DŁUGO DANE OSOBOWE BĘDĄ PRZECHOWYWANE?
Państwa dane osobowe będą przechowywane przez następujący okres czasu:
· 12 lat w przypadku zgłoszeń dotyczących reklamacji jakościowych/technicznych
· Bezterminowo w przypadku zgłoszeń dotyczących działań niepożądanych
· Do 5 lat w przypadku wszystkich innych zapytań
9. JAKIE PRZYSŁUGUJĄ PAŃSTWU PRAWA?
Z zasady przysługują Państwu następujące prawa:
· Mogą Państwo dokonać przeglądu swoich danych osobowych
· Mogą Państwo otrzymać kopię swoich danych osobowych w uporządkowanym, powszechnie stosowanym i nadającym się do odczytu formacie
· Mogą Państwo dokonać aktualizacji lub poprawić swoje dane osobowe
· Mogą Państwo złożyć skargę do organu do spraw ochrony danych na sposób przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych.
Na podstawie obowiązujących przepisów na powyższe prawa mogą zostać nałożone ograniczenia w zależności od określonych okoliczności przetwarzania danych. W przypadku pytań lub wniosków dotyczących uprawnień prosimy o kontakt w sposób opisany w p 1.